Hadeland Idrettsfysioterapi og treningssenter

61 33 42 70

Torgvegen 3, 2760 Brandbu, Norge

HVILKEN GRUPPE PASSER FOR DEG?

 

SLYNGETRENING

Styrke

Slyngetrening er en av de mest effektive styrketreningsformene som finnes. Ved å trene slyngtrening blir man sterkere i coremusklene, altså kjernemusklene i kroppen. Grunnen til dette er den ustabiliteten slyngene skaper. Det vil være varierte øvelser for hele kroppen. Fordi slyngetreningen aktiverer svært mange muskler vil treningen gi høy intensitet og høy forbrenning. Timen passer for deg som har trent noe styrke tidligere.

SYKKEL

Utholdenhet

Sykkeltime med en instruktør som hjelper deg å oppnå effektiv trening med stor treningsglede til inspirerende musikk. Intensitet og motstand reguleres individuelt, noe som gjør at sykkel passer for alle. Denne type trening bedrer din lunge-, og hjertekapasitet. I tillegg er det god trening for beinmuskulaturen.

SENIORTIMEN

Styrke-, koordinasjon- og balansetrening

Denne timen passer for deg som ikke har trent mye tidligere eller for deg som vil ha litt roligere tempo på treningen. Det er varierte øvelser for hele kroppen med fokus på å bedre styrke- koordinasjon og balanse hos hver enkelt deltaker. Instruktøren bruker god tid på å instruere og veilede i øvelsene

SKLISTERK

Styrketrening

Sklisterk er en enkel og sikker måte å trene styrketrening på. På timen brukes sklimatter for å gjennomføre ulike styrkeøvelser for hele kroppen. Svært god basistrening. Instruktøren veileder og tilrettelegger treningen ut fra hver enkelt deltakers behov og nivå. Treningen passer for deg som har trent noe tidligere.

STYRKETRENING MED VEKTER

Styrke

Styrketrening for hele kroppen med bruk av vektstang og vekter. Mange gode effektive styrkeøvelser med god instruksjon av utdannet personlig trener underveis. Treningen passer for alle

KETTLEBELLS

Styrke

Som de første på Hadeland tilbyr vi nå Kettlebells! Kettlebells er et treningsverktøy som ligner på en kanonkule med håndtak. I motsetning til vanlige vektstenger er håndgrepet forskrudd i forhold til kulens tyngdepunkt, som betyr at kravet til kjernestabilitet og balanse er i fokus når man trener med kettlebells. Kettlebells gir muligheten til å utføre øvelser i alle slags dimensjoner, sammenlignet med isolert trening hvor man kun beveger seg i et plan om gangen. Dette aspektet er viktig for utvikling av koordinasjon og dermed økt kroppsbeherskelse.

BODYWORK

Styrke

Variert styrketrening for hele kroppen. Vi bruker stepkasser, stang og manualer. Passer for alle.

KOMBI PULS/STYRKE

Styrke og utholdenhet

Kombinert time med varierte øvelser både for kondisjon og styrke. Svett og morsom time som passer for alle.

HIT/STYRKE

Styrke og utholdenhet

Vi kombinerer enkle utholdenhetsøvelser med høy intensitet med styrkeøvelser hovedsakelig for kjernemuskulaturen